Wednesday 1 March 2017

restuilah kasih

Judul novel: restuilah kasih
Penulis:nor zalinawati alias
Penerbitan:paramount potential sdn bhd
Harga :rm22.90
Tahun :2008
Halaman:467


Sinopsis
Anis farhana seorang wanita yg bekerja sebgai setiausaha sebuah sykt cemara holding telah dihalau oleh bapanya kerana telah berubah sifat keperibadiannya. Dahulunya dia adalah gadis yg masih berbudaya timur dari segi pemakaian. Hal ni disebabkn oleh hasutan kehidupan di kota raya kl.

Dia telah mengubah cara prmakaian yang seksi dan terdedah aurat setelah mengenali aditya. Dia telah dihalau oleh bapanya ketika membawa adi ke kg. Kebtln smasa kedatang adi keadaan adi yg bertindik mnmbh kemarahan bapanya.

Selama 2 thn dia menjalinkan hubungan bersama adi. Adi telah berubah dari laki kasonava dan monum arak.

Namun kasihnya pada adi beralih arah apabila amirr haikal datang mengantikan bapanya tn idris sbh ceo sykt cemara holding. Rupayan fara dan amier mpunyai perasaan yg sam. Namun kedua2nya telah berpunya. Amier telah memiliki fariza manakala fara telah memiliki aditya.

Sesuatu peristiwa telah berlaku kpd perhubgan fara dan adi apabila fara menangkap perbuatan adi dan suzana yg telah bercium kerana suzana cemburu akan fara yg memiliki teman lelaki yg hamdsome dan berada. Suzana merupakan rakan sekerja fara. Maka fara telah memutuskan hubungan dengan aditya.

Keadaan bertambah rumit apabila amier meluahkn perasaan dan fariza pula menemui dia spy menjauhkn diri dengan Amier. Akibat tekanan tersebut fara pulang ke kg serta memohon maaf akibat perbuatannya dahulu. Di kg dia telah berjumpa dengan  fathir rakan sepermainan smasa zaman kanak2. Di kg adi telah menemuinya dan menyambung smla hubungan. Kedaan adi tidak seperti dahulu lg yg terurus. Fara tidak mahu meneruskan hubungan maka adi telah menculik fara. Kptsn fara tetap sama dan dilepaskan.


Ketika dilepaskan fara menelefon amier namun dibatalkan pgilan apbila mdgr suqra fariza. Dan dia telah menelefon fathir yg kebetulan mencarinya di kuala lumpur setelah beberap hari hilang diculik.

Fathir membawa pulang ke kg dan memberitahu ibubapa fara ingin menikahi fara. Manakala amier pula membatalkan perkahwinannya bersama riza dan berterus terang tgg fara. Tetapi terlambat kerana fara baru sahaja menjadi isteri fathir.


CINTA TIDAK AKAN BERAKHIR DGN PERKAHWIAN

No comments:

Post a Comment